środa, 13 czerwca 2012

Penne ze szpinakiem i grogonzolą

Dzisiaj coś co spodoba się każdemu, lubiącemu włoską kuchnię oraz temu kto szuka odpowiedniej potrawy do większości białych win. Mowa oczywiście o tytułowych penne con gorgonzola e spinaci.
Osoby nie lubiące szpinaku nie mają czego się bać ponieważ smak szpinaku jest w zasadzie tłem dla gorgonzoli, jednakże można oczywiście równoważyć te smaki otrzymując za każdym razem trochę inne danie. Ja wolę, aby smak sera lekko dominował.



Sprawca całego zamieszania :)

A oto składniki.

  • szpinak - w zależności ile kto lubi. Ja miałem do dyspozycji akurat mrożony w małych porcjach więc wziąłem 4 kawałki. 
  • makaron penne 
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • rozgnieciony ząbek czosnku
  • gorgonzola dop 
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie

na dwóch łyżkach oliwy z oliwek podsmażyć szpinak z czosnkiem na średnim lub małym ogniu mieszając ciągle - 3-5 minut. W międzyczasie zagotować i posolić wodę na makaron, kiedy zawrze wrzucić nasze penne i ugotować al-dente.
Po podsmażeniu szpinaku z czosnkiem dodać gorgonzolę i ciągle mieszać do czasu rozpuszczenia sera. Dodać śmietanę z mlekiem i nadal mieszać. Spróbować i doprawić solą i pieprzem.
Makaron odcedzić i dodać do sosu mieszając wszystko na wolnym ogniu ok 2 minuty.
Podawać i jeść :)
Smacznego !


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz