sobota, 16 lutego 2013

Tagliatelle z sosem z kurczaka grzybów i pora

Czasem zdarza mi się oglądać programy kulinarne i w jednym z nich szef Ramsay prezentował makaron z sosem z porów i pieczarek. Ciekawa sprawa, a że danie szybkie i łatwe to postanowiłem spróbować zrobić to w domu. Sam makaron w oryginalnym przepisie to lasagne jednak mnie naszło na tagliatelle plus dodałem do wszystkiego podsmażonego kurczaka - tak aby zjeść trochę mniej makaronu :) (bo ostatnio więcej warzyw u mnie na blogu a mniej past :)  ....Chyba wiosna idzie). W oryginalnym przepisie był do tego także chleb czosnkowy - nie doszedłem po co ale z braku bagietki wziąłem zwykły chleb i niestety połączenie to się u mnie nie sprawdziło więc nie uwzględniam w przepisie.  ;)



Przedstawiam składniki:

  • 1-2 piersi z kurczaka
  • jogurt naturalny bądź śmietana
  • makaron tagliatelle
  • pieczarki
  • por
  • oliwa
  • sól
  • bulion drobiowy
  • estragon

Przygotowanie:
Przesmażyć mięso z kurczaka.
Rozgrzać oliwę na patelni i wrzucić pokrojone pieczarki oraz posiekany ząbek czosnku. Następnie dorzucić posiekanego w drobną kostkę pora. Podsmażyć  wszystko i złączyć z kurczakiem. Zalać bulionem i gotować chwilę. Dodać jogurt naturalny, przyprawić i podgotować. Dodać ugotowany al dente makaron. U mnie makaron wchłonął dużo sosu, trochę dłużej podgotowałem ale następnym razem zrobię bez modyfikacji. Posypać estragonem, lub dodać świeży i podawać.
Danie mogę polecić, jest dobre, oczywiście bez szału ale jak na szybko to naprawdę jest co ugotować z bardzo prostych składników :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz