czwartek, 25 sierpnia 2011

Tanio zjeść w Rzymie? Jasne! Super pożywna mięsno warzywna zupa.

Dysponując zaledwie solą i pieprzem + 1 garnek i patelnia postanowiłem coś wymyślić i udało się.
Przedstawiam wam przepis na prostą i niesamowicie pożywną a przy tym bardzo smaczną gęstą zupę.

W celu przygotowania udałem się do pobliskiego supermercato i kupiwszy następujące produkty:
- jedna duża pierś z kurczaka (lub 500 g. mięsa gulaszowego lub jedno i drugie jeśli chcecie mieć prawdziwie mięsne danie. Jeśli będziecie kupować wieprzowinę to mnie udało się znaleźć taką okraszoną gałązką rozmarynu w środku. Można ją dodać potem gotując całe danie - nada specyficznego aromatu.)
- passata z pomidorów, najlepiej mutti 200-300 mm ale może być również innego producenta. Zakładając, że w domu brak jest przypraw bierzemy tą bazyliową.
- mieszanka warzywna, niestety mrożona ląduje w koszyku.
- trochę oliwy z oliwek do podsmażenia mięsa też się przyda
- czosnek 4 ząbki
- cebulka
- sól 
- pieprz
- woda 1,5-2 szklanki
- łyżka , dwie łyżki mąki upalonej do zagęszczenia

przystąpiłem do dzieła ! 
Jako, że mamy spartańskie wakacyjne warunki marynatę do mięsa robimy z czosnku 2 ząbki , soli, pieprzu i oliwy.
Odstawiamy na godzinę. Akurat ja używałem dwóch rodzajów mięs i miałem w zanadrzu także gałązkę rozmarynu. Nacieramy mięso i odstawiamy na godzinkę do lodówki. 

Po godzinie rozgrzewamy patelnie i wrzucamy mięso na oliwę aby się przesmażyło. 
Po przesmażeniu mięsa bierzemy garnek i przekładamy wszystko z patelni do garnka. Pod garnkiem włączamy ogień i smażymy jeszcze 20 sekund wszystko po czym dolewamy wodę i gotujemy ok 10 minut. 
Po 10 minutach dodajemy warzywa, mieszamy i zostawiamy na wolnym ogniu jakieś 15 minut. 
Po tym czasie dodajemy naszą passatę pomidorową i gotujemy następne 10 minut mieszając od czasu do czasu, przyprawiając solą i pieprzem. Moja gałązka rozmarynu też się gotowała i wyjąłem ją dopiero pod koniec. Teraz potrzeba zagęścić naszą zupkę. W tym celu na patelni rumienimy mąkę a następnie do kubeczka z niewielką ilością wody wsypujemy ok2 łyżki upalonej mąki (w zależności od pożądanej gęstości) i rozpuszczamy w wodzie. Potem wlewamy do naszego garnka i gotujemy jeszcze przez około 3 minutki mieszając. Gotowe. Brać i jeść ! 





Drugie podejście :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz